Contactpersonen voor journalisten
photo:Arie  Spruit
Arie Spruit
Woordvoerder
+31 621879407
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws
ROTTERDAM,
12
oktober
2016

Storing in aantal Toon-diensten

Sinds afgelopen weekend ondervinden veel klanten problemen met enkele diensten van onze thermostaat Toon. De thermostaatfunctie werkt goed, door de storing kan Toon door veel klanten echter niet op afstand bediend worden met de Toon-app. Ook laat Toon op dit moment geen weer- en verkeersinformatie zien. De problemen worden veroorzaakt door een complexe storing in ons servicecenter.

Eneco en Toon-ontwikkelaar Quby werken sinds dit weekend hard aan een oplossing. We hebben de storing voor een aantal klanten inmiddels ook kunnen verhelpen maar hebben helaas nog geen definitieve oplossing voor alle klanten.

Erik van Engelen, directeur Eneco Consumenten: ‘Ik vind dit bijzonder vervelend. Het stookseizoen is net begonnen en dan gaat in veel huizen voor het eerst de kachel weer aan. Dan willen we ook graag dat alle diensten van Toon, zoals het op afstand aan- en uitzetten van de thermostaat, het gewoon doen. We werken rond de klok aan een oplossing, maar ik begrijp goed dat onze klanten hier niet blij van worden.’

Bediening via de thermostaat zelf
Toon-gebruikers die problemen ervaren met de app kunnen Toon wel bedienen via de thermostaat-display zelf. We worden op dit moment veel gebeld over de storing, wat een langere telefonische wachttijd dan gebruikelijk veroorzaakt. We adviseren Toon-gebruikers daarom om de Toon Support site en onze Twitter-account @Eneco in de gaten te houden voor de laatste updates.