Amsterdam,
27
maart
2019
|
12:45
Europe/Amsterdam

Eneco en Roamler Tech breiden samenwerking uit

Installatie CV of boiler door vakman nu ook via app te regelen

Samenvatting

Eneco en Roamler Tech, een mobiel platform voor installatiewerk, breiden hun samenwerking uit. Daardoor kunnen de zelfstandige installateurs die Roamler Tech gebruiken voortaan ook cv-ketels, boilers en warmtepompen installeren bij klanten van Eneco. 

Sinds 2016 kunnen zelfstandige installateurs via de app van Roamler geld verdienen met technisch installatiewerk, zoals het installeren van Eneco’s slimme thermostaat Toon, het installeren van alarmsystemen of het realiseren van telecomaansluitingen. De planning, communicatie en kwaliteitsbewaking verloopt daarbij volledig via de app. Na een proefperiode met een hoge klanttevredenheid biedt Eneco nu ook de mogelijkheid om meer complexe technische werkzaamheden via de app te laten uitvoeren, zoals het installeren van CV’s, warmtepompen en boilers.

Het installatiewerk wordt via Roamler Tech aangeboden aan een flexibele pool van onafhankelijke, technische experts. Zij kiezen zelf uit de beschikbare opdrachten, terwijl ook de klant dankzij het totale aanbod van vakmensen kan kiezen op welk moment een monteur langskomt.

“Onze ervaring tot nu toe laat zien dat crowdsourcing, het door middel van een platform aanbieden van opdrachten, een uitermate geschikt model is, ook voor technisch complexere activiteiten”, aldus Erik van Eekhout, Client Success Manager bij Roamler Tech. “Deze stap betekent een verbreding en verdieping van de bestaande samenwerking tussen beide bedrijven met een uitbreiding naar onderhoud, storingen en installatie van CV-ketels, de installatie van slimme boilers en hybride warmtepompen.”

Levi van de Ven, directeur bij Eneco Installatiebedrijven: “We willen zoveel mogelijk klanten helpen omschakelen naar een duurzame energievoorziening. Bijvoorbeeld door de installatie van energiebesparende producten bij onze klanten in huis. De samenwerking met Roamler Tech zorgt ervoor dat we onze klanten op een efficiënte, innovatieve en klantvriendelijke manier kunnen helpen.”

Zie ook het eerdere persbericht over de samenwerking met Roamler (2016)