Rotterdam,
14
april
2015
|
12:30
Europe/Amsterdam

Medewerkers Eneco uitgerust met speciale app om klant te helpen

Samen relevant voor de klant

Samenvatting

Als je op een feestje vertelt dat je bij een energiebedrijf werkt, kun je een breed scala aan vragen verwachten. Over nut en noodzaak van windmolens tot zeer specifieke vragen over energierekeningen. Om beter antwoord te geven op al die vragen is de Eneco Vriendendienst App (EVA) ontwikkeld. Het gaat om een medewerkersinitiatief waar zo’n 50 collega’s uit verschillende disciplines binnen Eneco Groep hun steentje aan hebben bijgedragen.

Via de app leggen medewerkers direct contact met de klantenservice of verkoopafdeling om verbetersuggesties, klachten of verkoopkansen door te geven. Bijvoorbeeld: Een monteur van Eneco Installatiebedrijven installeert de intelligente thermostaat Toon en hoort dat de klant interesse heeft in zonnepanelen. Hij meldt die via de EVA-app en vervolgens neemt de klantenservice contact op met de klant om een passend aanbod te doen. Of een neefje van een medewerker vertelt dat hij niet snapt waarom hij zoveel moet bijbetalen. Na het invullen van zijn gegevens in de app, wordt hij binnen drie werkdagen teruggebeld met een verhelderende uitleg.

Op deze manier kunnen alle 3.500 medewerkers van Eneco, in hun werk en vrije tijd, vanaf nu actief meewerken aan klantenbinding en klanttevredenheid, en vormen zij zo één van de grootste klantendesks van Nederland.