Rotterdam,
04
december
2017
|
11:30
Europe/Amsterdam

Hans Peters benoemd als Chief Customer Officer bij Eneco Groep

Samenvatting

Hans Peters (49) start per 1 februari 2018 als Chief Customer Officer binnen Eneco Groep. In deze nieuwe rol binnen Eneco Groep wordt Hans verantwoordelijk voor de bedrijfsonderdelen die zich richten op de particuliere en zakelijke klanten van onder andere de merken Eneco, Oxxio en Woonenergie in Nederland.

Hans krijgt als opdracht om de commerciële slagkracht van Eneco Groep te vergroten, met als voornaamste aandachtspunten de verregaande digitalisering van onze dienstverlening en het creëren van de best denkbare klantervaring bij de verschillende merken.

Hans Peters is op dit moment als Commercieel Directeur bij NS integraal verantwoordelijk voor de omzet (en alle daarmee samenhangende commerciële activiteiten voor particuliere en zakelijke markt), voor de digitalisering van de dienstverlening, en voor het klantoordeel van het reizigersbedrijf van de Nederlandse Spoorwegen. Daarvoor is Hans 18 jaar werkzaam geweest bij Unilever in diverse commerciële directiefuncties in de Benelux, Egypte, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk.

Hans: 'Ik kijk met veel plezier en voldoening terug op mijn tijd bij NS, waarin ik de transformatie naar een klantgedreven bedrijf heb mogen vormgeven. Hierdoor wordt over de volle breedte veel meer gewerkt aan die dingen die voor onze klant belangrijk zijn, zoals de deur-tot-deur reisplanner app, het loyaliteitsprogramma NS Extra en alle verbeteringen en innovaties rondom de OV chipkaart. Ik beschouw Eneco Groep als leidende Europese speler in de ongekende transitie die de energiemarkt momenteel doormaakt. En sta te popelen om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling en uitvoering van de commerciële strategie om Eneco en haar klanten de nieuwe, duurzame wereld in te loodsen.'