Rotterdam,
17
februari
2014
|
16:19
Europe/Amsterdam

Informatie app Eneco Wind

Update maandag 24-02:

We werken op dit moment hard aan een oplossing die een toekomstige verstoring van de dataverbinding met de windmolens zichtbaar maakt op de app. Bij de actuele data wordt dan duidelijk aangegeven als er geen actuele data beschikbaar is. Hiervoor wordt een nieuwe versie van de app ontwikkeld. Over twee à drie weken zal de nieuwe versie beschikbaar zijn in de app stores.

We hopen hiermee een oplossing gevonden te hebben om de data van de app zo accuraat mogelijk te maken. Immers, verstoringen in de dataverbinding zijn ook in de toekomst nooit helemaal uit te sluiten. 

Zoals eerder aangegeven gaat het langer duren voordat de problemen met de dataverbinding met Windpark De Locht in Kerkrade zijn opgelost.

Deze info is ook op app zelf terug te lezen, onder het kopje 'nieuws'. 

-------------------------------------
Update dinsdag 18-02:

De hapering in het IT-systeem is verholpen. Vanaf 12.00 uur werkt de gegevensverbinding weer goed. Hierdoor zou de app voor Windpark Houten weer goed moeten functioneren, met elke minuut een update van de actuele situatie. 

We gaan werken aan een update van de app die -bij mogelijke toekomstige probelemen met de dataverbinding-  op het scherm laat zien, dat op dat moment niet de actuele gegevens getoond kunnen worden.

Zoals eerder aangegeven gaat het langer duren voordat de problemen met de dataverbinding met Windpark De Locht in Kerkrade zijn opgelost.

--------------------------------
Maandag 17-02:

We werden er attent op gemaakt dat de actuele productiegegevens van windpark Houten op onze app Eneco Wind niet altijd juist zouden zijn. Na een eerste analyse blijkt dit inderdaad te kloppen. De actuele gegevens op de app behoren elke minuut ververst te worden. Dat is nu soms niet het geval. Hierdoor kan verouderde informatie op het scherm blijven staan, waardoor bijvoorbeeld volgens het scherm de molens volop draaien, terwijl ze in werkelijkheid (vanwege bijvoorbeeld slagschaduw) stil zijn gezet. Of andersom: de app meldt dat de molens niet draaien, terwijl ze in werkelijkheid wel stroom produceren.

We onderzoeken nu waardoor die hapering in het IT-systeem optreedt, en verwachten snel met een oplossing te komen.

Ook de gegevens van het andere windpark in de app, windpark De Locht in Kerkrade, komen niet optimaal binnen. Daar hebben we een probleem met de dataverbinding met dat windpark. De verwachting is het langer duurt voordat dat is opgelost.

De dag- en maandgegevens van beide windparken worden steeds wel bijgewerkt als alle gegevens bekend zijn, zodat via de app wel een goed beeld wordt verkregen van de prestaties van de windparken.